Jotenkin minusta tuntuu että Kerttu olisi tajunnut tämän agilityhomman . Tosin vielä sunnunaina olin eri mieltä.
Me käytiin Carina.T :n harkkareissa, tuossa saaren urheilukentällä.. Me otettiin sitten pientä rataa. No okei, Kertulla oli ainakin hauskaa ! Se teki vissiin joka esteen välissä kunniakierroksen kentän ympäri, ja kävi samalla moikkaamassa kaikkia hauskoja ihmisiä ketä siellä nyt olikaan :)  Sitten pari kertaa myöhemmin se "rauhottui" . Eli jaksoi jo keskittyä rataan.  Mutta minun mielestä se on aivan tyhjää "kieltää, tai rankaista" Kerttua kun sillä kerrankin on hauskaa. Koska jos kieltäisin, siltä voisi taas vauhti, ja mielenkiinto kadota..
Ottaa mielummin sen makupala kupin kanssa, koska sillon se jaksaa keskittyä, jos se vain tietää että jossain tuolla radalla on palkinto. Musta vähän tuntuu, että kaikkien  "kunniakierrosten" syy, on se että Kerttu etsii makupala kippoa, koska en sitä laittanut ensimmäisellä kerralla.

Mutta meillä oli kumminkin tiistaina arct:n kentällä treenit. Anna teki semmosen lyhyen radan , jossa koiran piti mm. osata hakea putki. Eli - putki oli kaarella, ja me mentiin putken taakse, ja lähetettiin se jompaankumpaan päähän . Minusta Kerttu osasi hakea sen todella hyvin :) Ja se oli iso +, että Kerttu ei tehnyt mitään ns. ylimäärästä.  Tarkotan , että Kerttu oli koko ajan minun kanssa, eikä käynyt kentänlaijalla chekkaamassa onko kaikki tallella.  Koko rata meni mun mielestä todella hyvin. paitsi kepit.. Mutta niissä minä mokasin. Kerttu olisi halunnut mennä "omaa vauhtia " mutta minä jarruttelin sitä . Pitäisi vain antaa sen mennä, ja luottaa.. Enkai minä siinä mitään häviäkkään ? vai ? Minusta kumminkin tuntuu, että Kerttu osaisi mennä kepit enemmän itsenäisesti.

Mutta joo, me lähetään Kertun kanssa nyt nukkumaa, koska minulla on kuumetta :P


; Carina & Kerttu